Friday, July 5, 2013

1 MALAYSIA 1 REALITI




Assalammualaikum n good morning....

okay..tajuk macam ape2 tah kan?
saje je nak cite..bende ni jadi mase ak otw balik umah sewe..
time tu kat KL CENTRAL...
ade sorg OKU, Chinese guy la..dia cacat penglihatan..
dijadi kan cerita, dia jalan betol2 depan aku..
aku follow dari belakang, in case dia nak naek escalator and need sum1 to help him..

okay..memang betol die nk naek and dia akn amek train same ngn aku..
baru jalan sikit nk tolong dia (time tu rasenye org x kan pandang serong kot lau pegang lengan dia).
tiba2 ade sorg mamat ni , melayu n muda.. dia ckp it's okay , dia bawak..then selamat la sampai atas , tp memandangkan mamat nk memg nk pergi tempat lain , dia pun turun..
aku saje je stay belakang OKU tadi..

Then,train pon sampai..sekali lg , tah dari mane datang, ada sorang indian guy (nmpk lg muda dari aku) pimpin dia masuk and again , that guy bukan nak masuk train tu tp nk hantar je dia masuk train..okay..kagum sekali lagi..

So, realiti masysrakat Malaysia sekarang, especially remaja yg dikate kn dah hilang perpaduan adalah TIDAK BERAPA BENAR..mungkin ada tp x semua.. for me, selagi ada budak muda mcm ni, still kite dapat wujud kan perpaduan.
Menolong org kesusahan tanpa mengira kaum.. (:



love,
leya

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.