Wednesday, October 2, 2013

Dah Agak Dahhhh..

Okay, semalam da bagi tahu kan aku nak ambil exam kn?
Modul dari Sc, modul 12.

1st bila dah panggil masuk n dapat sit kita, dorang akan brief la sekejap.
Sebijik mcm zaman exam time study dulu (Serius rindu giler hokehh)
Aku x rasa nervous, bila x rasa nervous tu pertanda tak baik.
Pada aku la..memang dari dulu la kan..If kita nak buat something,
kalau x rasa nervous memang x ongg..

Then...Ok,.patot x berdebar..
THEORY????
WTH...
almost semua quest theory.. suppose ni calculation,
Modul 19 nanti kan korang boleh taruk theory byk2..
multiple choice  bukan soalan favourite aku la kan..

Okay..berdoa dan pasrah..cukup2 dapat 70 pon xper la..
Maybe masih di pemikiran tahap budak2 kolej,
boleh lak kan aku budget standart dgn exam kat U, 3 hours..
Taheeeeeeee...bile soalan ke 45, masa aku tinggal 5 minit..
Hambek kau..masa 1 1/2 hours jela sis oi...
Okay, jadila acara memanah dengan harapan terkena.

Calculator aku ciap bawak 2 lg taw..
memang x guna..soalan ke 50 baru nampak Bond sume tu..
Then, For the 1st time..See u again Investment Analysis & Corporate Finance..
Even aku agak okay masa belajar, kena terima hakikat, real life is about theory.
Baru aku faham kenapa Encik Khai ajar dulu banyak bercerita and assume2 bagai..
soalan pon mcm tu..bg situasi suruh pk nak buat per..
Jawapan ABCD, so kena pilih yg most aqurate.
Even lect FSA aku dulu, Miss Haida pernah cakap, theory penting
untuk support calculation.

Sekian, junior2 saya especially DIIA, jangan cakap anda minat nak masuk bidang Investment
tapi anda mengabaikan theory.

Lupe, mcm biasa dan biase..Ijat yang x belajar LANGSUNG boleh masuk-jawab-pass.
aku dengan kawan dia serentak cakap "hampeh tol dia ni".

#xde pic nak selit kan sekali..exam ni kat SIDC Mont Kiara. Maklum la nervous sangat#











Love,
Leya

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.